phone number
 
 
 
התקשרו עכשיו
 
072-3231162
 
זהו מספר מקשר
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4.97
7 חוות דעת
 
 
 
 
ישראל גפן- לימוד נהיגה לבעלי נכויות
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

לימוד נהיגה לבעלי מוגבלויות

 
 
קיבלתם החלטה להתחיל בלימוד נהיגה. אנחנו אתכם לאורך כל הדרך, ומספקים לכם את כל האינפורמציה הנדרשת כדי להגשים את חלומכם.
 
 
לימוד נהיגה לנכים במרכז
 
 
 
לימוד נהיגה לבעלי מוגבלויות בצפון
 
 
 
לימוד נהיגה לבעלי מוגבלויות בדרום
 
 
 
 

בדיקה רפואית במכון הרפואי לבטיחות בדרכים

 
השלב הראשוני שעליכם לעבור, כמו כל אדם שמעוניין להתחיל ללמוד נהיגה, הוא לעבור בדיקה רפואית. כל עוד נמצאתם כשירים ואתם עומדים בתנאים שנקבעו על-ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד), אתם יכולים לצאת לדרך ולהתחיל ללמוד נהיגה.
 

מה תפקידו של המרב"ד?

 
מבקשי רישיון לרוב מגיעים אל רופא המשפחה לצורך בדיקות רפואיות טרם התחלת לימודי הנהיגה. אך בעלי מוגבלויות צריכים לעבור בדיקות במרב"ד, שתפקידו לאתר נהגים בעלי ליקויים בריאותיים / גופניים / אישיותיים או התנהגותיים, ולקבוע האם הם כשירים לנהיגה.
 

אל המרב"ד מופנים:

 
  • נכי משרד הביטחון
  • נכים המופנים על-ידי המוסד לביטוח לאומי בגין נכות הפוגעת בכשירותם לנהוג על רכב סטנדרטי
  • אנשים עם בעיות בריאותיות וליקויים בריאותיים – כולל כאלה שכבר יש בידם רישיון רגיל
  • קשישים
  • מגוון נבדקים אחרים בגין סיבות שונות, אשר היריעה קצרה מלהכיל
 

אילו בדיקות עוברים במרב"ד?

 
במרב"ד מבצעים שלל בדיקות שמטרתן לקבוע את כשירותו של הנבדק. להלן מבחר בדיקות שייתכן שתתבקשו לעבור במקום:

  • בדיקות רפואיות כלליות – בדיקות תפקוד, בדיקות עיניים, אורתופדיה, שינה, נוירולוגיה, קרדיולוגיה וכו'
  • בדיקות פסיכולוגיות – ראיון עם פסיכולוג, מבחני אישיות וליקויים קוגנטיביים וכו'
  • מידע משלים – עבר תעבורתי, מרשם פלילי וכן רעיון מול וועדה פנימית וכו'
 

קביעת כשירות / אי כשירות

 
בהתאם לתוצאות הבדיקות, מחליט המרב"ד האם הנבדק כשיר לנהיגה, האם הוא דרוש מעקב, והאם הוא כשיר רק לסוג מסוים של רישיונות או שהוא לחלוטין בלתי כשיר לנהיגה. תוצאות הבדיקות הרפואיות מועברות למשרד הרישוי.בהתאם להכרעתו, משרד הרישוי יכול לפסול רישיון לאדם שכושר הנהיגה שלו לקוי. הפסילה יכול להיות זמנית או קבועה, לרוב למשך כשנה. במידה ומוחלט לפסול את הרישיון, על משרד הרישוי לספק החלטה מנומקת לנבדק.
 

מה עושים אם המכון קבע שאינכם כשירים לנהוג?

 
במידה והרישיון נפסל בשל המלצת המרב"ד לתקופה זמנית, ניתן יהיה לפנות בתום תקופת הפסילה לבדיקה חוזרת. כמו כן, ניתן לערער על החלטת המכון, הזמנית או הקבוע, בפני ועדת הערר שבתל השומר, ומונה 3 רופאים בכירים. רצוי להגיע עם עורך דין.

מידה וועדת הערר דחתה את הטיעונים, יהיה ניתן להיבדק שוב רק בתום שנה ממועד דחיית הערר. אופציה נוספת היא לפנות עם עורך דין לבית משפט מחוזי המשמש כבית המשפט לעניינים מנהליים, כדי לנסות לבטל את ההחלטה בדרך זו.
 

שיעורי הנהיגה

 
לאחר שהוכרזתם ככשירים לנהיגה, כעת עליכם להוציא "טופס ירוק", לבצע בדיקות עיניים ולקבל טופס הגבלה של הנכויות. לאחר מכן, צרו קשר עמנו, ישראל וחיים, כדי לתאם שיעור נהיגה, שנערוך במקום מגוריכם.

ברשותנו 3 רכבים המיועדים לבעלי נכויות בכל הדרגות: רכב המיועד לבעלי נכויות קשות על כיסא גלגלים ושני רכבים המיועדים לבעלי נכויות שאינם זקוקים לכיסא גלגלים. לקראת כל שיעור נהיגה אנו מתאימים לכם את הרכב באופן פרטני.

לצורך התאמת הרכב לצורכיכם, אנו מבצעים הערכה סטטית באמצעות אינדיקאטור – שיטה אובייקטיבית, אמינה ומהימנה שמקובלת כיום בכל רחבי העולם לצורך הערכת סיבולת כוח סיבובי של גפיים העליונות, כוח בלימה, יכולת ויסות הכוח בגפיים תחתונות, זמן תגובה ויכולת קבלת החלטות. שיטה זו מסייעת לנו לבצע התאמות ברכב על-מנת להעניק לכם עצמאות מקסימלית ולהתאים את הרכב לנהיגה על הכביש במהלך השיעורים.

במידה ויש צורך באביזרים חדשים, אנו מבצעים את ההתאמה וההתקנה כחלק מהתוכנית ובמסגרת עלויות השיעור, ללא כל תשלום נוסף מצדכם. לא קיים אביזר שנכה צריך בכדי לנהוג, שלא נוכל להתאים לו ובמידת הצורך אף להתקין בעתיד ברכבו!
 

הטסט

 
לאחר שצברתם את הידע והניסיון על הכביש, כעת אתם מוכנים לגשת לטסט. הבחינה המעשית אצלנו מועברת על-ידי בוחן מוסמך, המתמחה בטסטים לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. הטסט נערך בסביבת אזור מגוריכם.

לתיאום שיעורים, אל תהססו ליצור עמנו קשר. חייגו עכשיו: 052-2751487